CRM Consultant HubSpot

Solliciteer nu

CRM  Consultant HubSpot

Werken kun je overal, groeien doe je bij Webs.

Full-time

Heb jij de ambitie om commerciële processen door te vertalen naar het HubSpot CRM en daarin de blackbelt implementatie master van Webs te worden? Waarin je op people, proces en technologie vlak het verschil maakt en daar mooie successen mee behaalt, niet bij één, maar bij meerdere bedrijven tegelijkertijd? Dan is Webs de plek om jouw ambities waar te maken!

Als Elite HubSpot Partner behoren we wereldwijd tot de absolute top. En als snelgroeiende en dynamische omgeving is Webs de ideale plek om jouw talenten verder te ontwikkelen en klanten en collega’s mee te nemen in jouw expertise.

We zijn op zoek naar een consultant die onze B2B klanten helpt hun commerciële processen te optimaliseren vanuit het customer experience platform HubSpot, waarvan het CRM de kern vormt.

Hoe maak je impact als CRM Consultant HubSpot?

Op deze manier ga je Webs en onze klanten verder helpen:

  • Je transformeert de commerciële processen (denk aan marketing, sales en customer service) bij de klant en vertaalt deze naar het HubSpot CRM en haar Hubs.
  • Je neemt de commerciële teams mee in de onbegrensde mogelijkheden van Hubspot en haar ecosysteem: veel impact en minder administratie.
  • Je neemt anderen mee in jouw visie over de inzet van het HubSpot CRM en omliggende technologisch landschap: van product centric naar user centric en customer centric.
  • Je draagt de verantwoordelijkheid voor de klant, het project, het behalen van de doelstellingen en jouw eigen targets.

Wat ga je doen als CRM Consultant HubSpot?

Kort gezegd: Jij maakt de verwachtingen die de klant heeft rondom het werken met HubSpot waar. Dit zijn jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Je definieert en analyseert bedrijfsprocessen (marketing, sales & customer service) en brengt de impact daarvan op de organisatie in kaart.
  • Je leidt workshops voor procesontwerp en verbetering. Dat doe je samen met de klant.
  • Daarnaast neem je de regie in alle fasen van het project. Tijdens de ontwikkel, configuratie, implementatie en test fase.
  • Je adviseert over uitvoering van verbeteracties.
  • Je zorgt ervoor dat de eindgebruikers door je team getraind worden en verleent nazorg.
  • Je geeft het kennisleiderschap op CRM gebied, zowel intern als extern, verder vorm.
  • Je haakt de juiste collega’s en externen aan, met wie je de implementatie tot uitvoering brengt.
  • En daardoor boekt je team en je klant succes en komen er weer nieuwe gave projecten vrij. Alleen maar omdat jij en je collega’s leidend zijn in het uitvoeren van de werkzaamheden.

Wat ga je leren?

Werken kun je overal, groeien doe je bij Webs. Dat is ons motto. Bij ons kun je als professional de volgende stap zetten. In jouw groeipad:

  • Leer je de rest van het team wat jij afgelopen jaren aan ervaring hebt opgedaan. Jij gaat voorop als mentor/lead consultant
  • Zet je al je verworven competenties in en ga je je als natuurlijk leider ontwikkelen.
  • Ga je door een steile leercurve want het commerciële proces optimaliseren kent vele facetten en aspecten.
  • Maak je je het softwarepakket van HubSpot eigen. Dit doe je door trainingen te volgen en certificaten te halen binnen de HubSpot Academy.

Doe je dat allemaal zelf? Nee, juist niet. We are stronger as a team! Concreet betekent dit dat je kunt leren van ervaren collega´s met wie je wekelijks inzichten deelt tijdens jullie team meeting. En zij leren natuurlijk op hun beurt weer graag van jou.

Wie ben jij?

Jij weet als geen ander dat mensen niet zitten te wachten op een systeem waar zij zich naar moeten voegen. No way. Dat hoeft gelukkig ook niet, want je gaat met het meest gebruiksvriendelijke customer experience platform werken. Met jouw hulp en advies gaan mensen daar heel blij van worden. Je hebt 5 tot 10 jaar IT/Marketing/data consultancy en/of (project) management ervaring op tactisch/strategisch niveau met bijpassende HBO/WO opleiding. Je hebt je daarin aantoonbaar bewezen.

Jouw soft skills:

  • Je bent in staat om op alle niveaus anderen mee te nemen in jouw verhaal.
  • Je kunt in een gesprek op directieniveau de leiding nemen.
  • Je schakelt feilloos tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.

Jouw hard skills:

  • Bij voorkeur heb je al ervaring op het CRM vlak opgedaan, bijvoorbeeld met een oplossing als Salesforce, Microsoft of andere soortgelijke tools.
  • Je snapt dat people, process & technology nauw met elkaar verweven zijn en je bedrijfskundige inzichten en ervaringen zijn daarop ook gestoeld.
  • Je hebt uitstekende project, stakeholder en account management skills.
  • Je beheerst het Nederlands en Engels in woord en geschrift.

Wie zijn wij?

Wij zijn Webs, de #1 HubSpot Consultancy Partner voor bedrijven die slimmer willen groeien. Webs bestaat uit een club van zo’n 50 young professionals die helemaal weg zijn van HubSpot en alles wat daaraan vastzit. Hiermee helpen we B2B bedrijven het onbenutte commerciële potentieel om te zetten in business groei. En daar hebben we jou bij nodig!

Overtuigd?

Als bovenstaande allemaal klopt dan is de rest natuurlijk alleen nog een formaliteit. Natuurlijk krijg je wat je verdient:

  • Een fijne werkomgeving in hartje centrum van Eindhoven, met een heel vet uitzicht over de stad.
  • Ook niet onbelangrijk: Een salaris passend bij jouw kennis en ervaring. (€4000-€7500)
  • Een auto, telefoon en laptop van de zaak
  • Veel vrijheid, verantwoordelijkheid en doorgroeimogelijkheden waarbij een informeel en enthousiast team je zorgvuldig begeleidt en helpt beter te worden.
  • Leuke collega’s met een gemiddelde leeftijd van 30. Maar het is een mooie mix van ervaren leiders en jonge honden die zich continu professioneel blijven ontwikkelen door vakinhoudelijke en gedragstrainingen en opleidingen te volgen.
  • De mogelijkheden van hybride werken: werktijden en de plaats van werken zijn flexibel, zolang dit ervoor zorgt dat jij goed kunt presteren.
  • Één offline weekend per jaar: als we met het hele team naar Spanje gaan, alsmede inspraak op de Spotify Tedjes P.leelist
  • Andere benefits zoals onder andere een bijdrage voor je sportabonnement, een goede oudedagsvoorziening, gezellige vrijdagmiddagborrels, vers fruit (op maandag zeker ;-).

Kortom, deze kans wil je grijpen. Daarom druk je nú op de sollicitatiebutton.

Heb je vragen? We zijn altijd in voor een leuk gesprek. Bel Emiel Kanters voor vragen rondom deze vacature op 06 - 39782054 of mail naar emiel@webs.nl.