Inbound Content Marketeer

Solliciteer nu

Inbound Content Marketeer

Als Inbound Content Marketeer ben je verantwoordelijk voor het leadgeneratie proces van de klanten van Webs. Jouw inspanningen dragen meetbaar bij aan het resultaat voor de klant.

FULL-TIME · EINDHOVEN

Als Inbound Content Marketeer ben je een ondernemend type en sta je te popelen om je te ontwikkelen binnen jouw rol. In je huidige job heb je ontdekt dat jouw hart ligt bij online marketing en content, maar ben je op zoek naar een omgeving waarin jouw kwaliteiten écht tot bloei kunnen komen. Dit zodat jouw loopbaan vliegend van start kan gaan. Marketingtrends veranderen continu, dat weet je, en jij ziet jezelf het liefst vooruitlopend op die trends.

 Tijdens deze job ga jij jouw talenten optimaal ontwikkelen en draag je direct bij aan de groei van de klanten van Webs. Een stijle leercurve, veel werkervaring opdoen bij verschillende opdrachtgevers en ontdekken waar jouw sterkten en zwakten liggen.

Het inwerkprogramma is een intensief en actief programma, wat bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk en vooral veel doen. Heel veel doen. Het geeft je inzicht in de revolutionaire en evolutionaire wereld van B2B online marketing en sales. Een wereld die volop in de digitale transformatie zit, waar je het verschil kunt maken, waar de lijnen kort zijn, en waar uitblinkers gezien worden. Kortom een wereld waar nog veel te winnen is. Ook voor jou.


Wie zijn wij?

Wij zijn Webs, het nummer één Inbound Marketing, Sales en Service bureau van Nederland en #1 HubSpot Elite Partner in EMEA. Wij helpen B2B organisaties vanuit het online klantperspectief te vertrekken. Richt je online sales, marketing en service processen zodanig in dat het meetbaar gaat bijdragen aan je groei. Sommigen noemen dat Growth Hacking, wij hebben het dan over het verbeteren van het commerciële proces.

Door altijd te vertrekken vanuit de online klant en dit perspectief door te vertalen, met behulp van technologie en data, naar het commerciële proces voegen we waarde toe. Dat doen we met het inzetten van het nummer 1 platform: HubSpot.

Met een groeiend team (35+ Fte) van project managers, marketeers, techneuten pakken we online klantvraagstukken op en samen met die klant komen we tot meetbaar online marketing en sales resultaat; meer traffic, meer leads, meer klanten/kandidaten. Dat is waar we al meer dan 50 innovatieve B2B bedrijven in onder andere de (hightech) maakindustrie, ICT/software branche en zakelijke dienstverlening mee helpen. Samen voegen we waarde toe aan merken in de B2B en laten we deze commercieel excelleren.

Content creatie is hierin een belangrijke pijler. Dat gaat wat ons betreft veel verder dan een plaatje bij een praatje. Goede content, over alle digitale kanalen heen, werkt als een magneet voor de klant en zorgt voor de juiste conversies. Jouw inspanningen moeten meetbaar bijdragen aan het resultaat voor de klant. Daar gaan we samen voor. Dit betekent dat onze Inbound Marketeers regelmatig bij de klant op locatie werken. Dicht bij de bron. Zo kunnen we snel schakelen en kansen voor onze klanten signaleren. 


Wat kom je doen?

Onze experts nemen je o.a. mee in de wereld van de commerciële revolutie, de Inbound filosofie, HubSpot en content creatie. Hierin ga jij je ontwikkelen tot een volwaardig Inbound Marketeer en word je klaargestoomd om voor een aantal dagen in de week zelfstandig bij een of meerdere van onze klanten aan de slag te gaan.  

  • Je managet inbound projecten bij de klant op locatie waarbij je hen helpt de inbound methodiek eigen te maken

  • Je gaat de doelgroepen van de klant onderzoeken op hun motieven, beweegredenen en interessen

  • Je haalt verhalen op bij de klant en schrijft daar pakkende blogs of andere content 'offers' over

  • Je gaat de methodologie en het softwarepakket van HubSpot eigen maken

  • Je gaat content campagnes implementeren, beheren en managen

  • Je gaat klanten bijstaan in het leadgeneratie proces via e-mail marketing, social en SEO — altijd vanuit de Inbound methodiek.

  • Je werkt drie tot vier dagen bij klanten op locatie.

Wie ben jij?

Allereerst een schrijffanaat met sterke project-management skills die op zoek is naar een dynamische job in online marketing. En iemand die een uitgesproken mening heeft over de kracht van content en weet hoe je die kan toepassen bij organisaties in de B2B markt. Je vindt het prachtig om deze verhalen bij B2B klanten op te halen en deze uit te werken tot content die aantrekt als een magneet: pakkende en converterende blogs, whitepapers, social posts, e-mails en websiteteksten. Je draagt volledige verantwoordelijkheid voor je klanten.

Dat doe je in het Nederlands, maar zeker ook in het near-native Engels — allemaal volgens de Inbound methodiek van HubSpot. Dat is niet niks, maar gelukkig word je zorgvuldig begeleid door een team van ervaren Inbound Content Marketeers. Zo kun je aantoonbare stappen gaan maken in je vakgebied. Tegelijkertijd vind je het mooi om zelfstandig met je vak aan de slag te gaan bij klanten op locatie: je komt met initiatieven, hebt gevoel voor taal en bent rete ambitieus.

Wat breng je mee?

Jij bent gek van online marketing, digital, data, tools, hacken, tweaken, conversies, SEA/SEO, CTA’s CTR’s, en copy. Je zet dit allemaal in om een frictieloze klantreis te realiseren waarin hoge conversies een gegarandeerde uitkomst zijn (mmmmm logisch, What else;-). Je hebt al wat ervaring in een online marketing omgeving opgedaan en je hebt een HBO/WO niveau. 

Waar wij wel naar op zoek zijn is of jij uit het ‘juiste hout bent gesneden’. Als jij degene bent die wij zoeken dan beschik jij over de volgende competenties:

  • Je hebt een hbo- of wo-diploma in bijvoorbeeld economie, communicatie of soortgelijk op zak, gecombineerd met een proactieve en gedreven persoonlijkheid 

  • Je hebt al wat ervaring in een online marketing omgeving opgedaan

  • Je vindt het super om mensen te laten vertellen over hun vakgebied en dit om te zetten in pakkende teksten

  • Daarom beschik je over uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden

  • Je bent flexibel en je werkt zelfstandig en nauwkeurig

  • Je hebt sterke project management skills

  • Je vindt het leuk om nieuwe dingen te leren, pakt deze snel op en weet ze succesvol toe te passen

  • Je hebt interesse en affiniteit met de relatief digitaal onvolwassen wereld van de B2B (daar kun jij veel toevoegen). Je kiest bewust niet voor een (politieke) corporate carrière

  • Je moet je kunnen vinden in de filosofie van Webs, het hybride model en de Inbound Marketing methodiek. Neem een kijkje op onze site


Wat krijg je daarvoor terug?

Als jij je herkent in bovenstaande, is de rest alleen nog maar een formaliteit. Natuurlijk krijg je wat je verdient:

  • Prima salaris & goede secundaire arbeidsvoorwaarden

  • Een rol met verantwoordelijkheid en veel ruimte voor eigen initiatief. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontplooien: zowel binnen je vak, als persoonlijk

  • Een informeel en enthousiast team dat je zorgvuldig begeleidt en helpt beter te worden

  • Een hippe werkomgeving in het centrum van Eindhoven met vrijdagmiddagborrels

  • Één offline weekend per jaar (als we met het hele team naar Spanje gaan).

Heb je vragen?  We zijn altijd in voor een leuk gesprek. Bel Nadieh voor vragen rondom deze vacature: 06-54612652