Managing Consultant Digital Marketing

Solliciteer nu

Managing Consultant Digital Marketing

Wie zijn wij?

Wij zijn Webs. Mensen zijn zowel het vertrek- als eindpunt bij alles wat we maken. Dat doen we met inbound marketing. Met een team van strategen, creatieven en techneuten en meer dan 200 mensjaren aan ervaring komen we tot de beste resultaten. Samen voegen we waarde toe aan merken in de B2B. Dit deden we recentelijk met het event: The Digital Future of B2B. Vormgeving en content creatie gaat wat ons betreft veel verder dan een plaatje bij een praatje. Alle online marketing inspanningen moeten meetbaar bijdragen aan het resultaat voor de klant. Daar gaan we samen voor.

Wie ben jij?

Jij ademt de digitale wereld, je hebt een sterke visie op online marketing, en jij vindt het geweldig om, anders dan veel van je collega’s, in plaats van de usual suspects in de B2C juist B2B klanten te begeleiden in hun digitale transitie. En dan niet het standaard riedeltje van SEO en SEA, maar authentieke inbound marketing. Is dat een ja ? Dan moet je eens met ons in gesprek.

Wij zijn namelijk op zoek naar een online marketing consultant, die ons team gaat complementeren met parate (inbound) marketing kennis en ervaring. Jij ziet net als ons dat er nog een wereld te winnen is in de digitaal onvolwassen wereld van de B2B . En jij gaat daar samen met die klant in voorop. Je bent een kei in het opstellen en uitvoeren van online (inbound) marketingplannen en je weet mensen, op inhoud en vorm, mee te krijgen en te enthousiasmeren. We zijn op zoek naar iemand met minimaal 3 tot 5 jaar online marketing ervaring, die toe is aan een volgende stap en graag zelfstandig, proactief en op een ondernemende manier de marketing lijnen uit gaat zetten bij top B2B bedrijven.

Wat kom je doen?

  • Je gaat met een klant-team op MT niveau en collega’s van Webs de online marketing koers uitzetten voor de korte en langere termijn bij B2B klanten.
  • Je start daarmee door een aantal workshops te verzorgen waarin je de klant meeneemt in de wereld van online B2B marketing en wat het voor hen zou kunnen betekenen.
  • Vanuit het marketingplan wat hieruit voortkomt ga je aan de slag en ontplooi je activiteiten die zowel op korte als langere termijn resultaten opleveren.
  • Vanuit je bedrijfskundige focus op digital, marketing en sales en het herontwerpen en verbeteren van processen behaal je successen bij het uitrollen van projecten die impact hebben op zowel menselijk, technologisch als procesmatig vlak.
  • Je bent verantwoordelijk voor het zogenaamde hybride marketing team wat bestaat uit 3 tot 4 mensen van Webs. Samen met hen, het fantastische marketing en sales platform Hubspot, en je eigen kunde en kennis krijg je alle ruimte om successen te gaan boeken.

Wat breng je mee?

  • Je hebt ruime ervaring in (het liefste) een B2B online (inbound) marketing omgeving
  • Je hebt een HBO/WO niveau in de discipline marketing, commercie of online.
  • Je hebt minstens 3 tot 5 jaar internet marketing werkervaring, en je hebt je daarin aantoonbaar bewezen.
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden 
  • Je kunt projectmatig werken en kunt schakelen op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau.
  • Je hebt kennis van en ervaring in het gebruik van marketing automation tools zoals Hubspot, Marketo of andere gelijkwaardige tools.
  • Je moet je kunnen vinden in de filosofie van Webs, het hybride model en de inbound marketing methode. Neem een kijkje op onze site.


Wat krijg je daarvoor terug?

Als jij je herkent in bovenstaande, is de rest alleen nog maar een formaliteit. Natuurlijk krijg je wat je verdient:

  • Prima salaris
  • Een rol met grote verantwoordelijkheid
  • Leuk en enthousiast team
  • Veel ruimte voor eigen initiatief
  • Telefoon van de zaak
  • Laptop van de zaak
  • Auto van de zaak
  • Volop ruimte om jezelf te ontplooien, zowel binnen je vak als persoonlijk
  • Één offline weekend per jaar (als we met het hele team naar Spanje gaan)