Manager Team-ontwikkeling en Customer Succes

Solliciteer nu

Manager Team-ontwikkeling en Customer Succes

Bij Webs #1 HubSpot CRM Platform Consultancy Partner zijn we op zoek naar een Manager Team-ontwikkeling en Customer Succes om ons team te komen versterken.

Full-time · Eindhoven

Over de rol

Jij snapt als geen ander dat in dienstverlening alles valt of staat bij de performance van het klantteam. Een cliché weliswaar maar er zijn er maar weinigen die het kunnen waarmaken. Dit omdat je heel veel in het ‘snotje’ moet hebben om dat goed te kunnen doen. Dan gaat het over de business van de klant, de verwachtingen die daar spelen en wat ze precies van ons vragen om te kunnen bepalen wat er in welke fase wat nodig is. En niet in de laatste plaats ken jij de mensen bij Webs. Daardoor zet jij tegenover dit soort uitvragen een team neer waar je u tegen zegt.

Hoe maak je impact

Binnen afzienbare tijd word jij door je Webs collega’s gezien als de matchmaker/fixer rondom alles wat met klantteams en hun performance te maken heeft. Jij weet door je inzicht in mensen en hun capaciteiten de perfecte matches te maken op voorliggende klanten en hun uitvragen. Omdat je zichtbaar en voelbaar aanwezig bent in de organisatie ben jij de natuurlijke persoon die opgezocht wordt om dit soort sterrenteams te formeren. 

Wat ga je concreet doen

In deze rol coördineer je de overall planning van alle directe resources en stel je uitgebalanceerde klantteams samen voor grotere projecten. Je coacht klantteams bij het professioneel managen en uitvoeren van klantprojecten en stimuleert samenwerking. Je optimaliseert de bezettingsgraad van de medewerkers in samenwerking met Sales en je vergroot de kwaliteit en inzetbaarheid van de medewerkers in samenwerking met HR/talentontwikkeling. Hieronder de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden.

  • Het matchen van de juiste specialisten op inkomende opdrachten en het in samenwerking met projectmanagers/consultants samenstellen van klantteams;
  • Het actief monitoren van projectresultaten en het coachen van projectmanagers, consultants en specialisten op het professioneel managen van projecten;
  • Het continu afstemmen van beschikbare resources met de vraag uit de markt in overleg met het Customer Success team;
  • Je monitort actief de uitvoering van de projecten en de samenwerking binnen de klantteams, wie zit er op de juiste plek, in hoeverre zijn klanten tevreden over de performance van klantteams en individuele medewerkers en waar moet worden ingegrepen;
  • Het monitoren en forecasten van de bezettingsgraad en het proactief acteren op gaps in de bezetting in samenwerking met Sales;
  • Het beheren en waar nodig inzetten van de flexibele pool bestaande uit freelancers en samenwerkende partners en het maken van (financiële) afspraken inzake de samenwerking;
  • Het afstemmen van instroomprofielen met sales en recruitment;
  • Het coachen en begeleiden van directe medewerkers in hun persoonlijke ontwikkeling gebruik makend van een competentiematrix;
  • Het zorgdragen voor het tijdig registreren van alle uren in de daarvoor bestemde systemen door de directe medewerkers;
  • Het zorgdragen voor de onboarding van nieuwe medewerkers en een evenwichtige belasting van de directe resources.

Over jou

Je bent een ondernemende, ervaren en mensgerichte persoon die al flink wat meters heeft gemaakt. Het liefste in de zakelijke dienstverlening waar je verantwoordelijk bent geweest voor de uitvoering van de werkzaamheden. Je brengt onder andere het volgende mee.

Jouw soft skills

  • Je bent een communicator eerste klas;
  • Je snapt drijfveren van mensen en weet ze te stimuleren en prikkelen in hun ontwikkeling;
  • Je bent accuraat en staat sterk in je schoenen, collega’s accepteren vanzelfsprekend jouw rol en positie;
  • Je behoudt het overzicht en kunt goed plannen en organiseren;
  • Je stelt de juiste prioriteiten en kan hoofd- en bijzaken goed scheiden;
  • Je bent en werkt zeer resultaatgericht, je wilt impact maken met je teams.

Jouw hard skills

  • Je hebt kennis van en ervaring in de zakelijke dienstverlening rondom persoonlijke ontwikkeling en planning;
  • Je hebt een brede achtergrond en ervaring in digitaliseren en begrijpt inhoudelijk wat het werk van de verschillende specialisten inhoudt en wat nodig is om individuele competenties en skills verder te ontwikkelen;
  • Je hebt een HBO- of universitair werk- en denkniveau, en een initiatiefnemend karakter;
  • Je hebt een proactieve en gedreven persoonlijkheid met oog voor details.

Scoor je nog niet op alle bovenstaande facetten een 10, maar je wordt wel enthousiast van deze job? Samen ontdekken we de mogelijkheden om je carrière succesvol vorm te geven bij Webs. Dus maak contact en onderzoeken we samen de mogelijkheden.

Wat krijg je daarvoor terug?

Als bovenstaande allemaal klopt dan is de rest natuurlijk alleen nog een formaliteit. Natuurlijk krijg je wat je verdient:

  • Een fijne werkomgeving in hartje centrum van Eindhoven;
  • Afhankelijk van de ervaring die je meebrengt een marktconform salaris (minimaal €4500 en hoger);
  • Een telefoon en Macbook van de zaak;
  • Een mobiliteitsbudget of lease-auto;
  • De mogelijkheden van hybride werken: werktijden en de plaats van werken zijn flexibel, zolang dit ervoor zorgt dat jij goed kunt presteren;
  • Veel vrijheid, verantwoordelijkheid en doorgroeimogelijkheden waarbij een informeel en enthousiast team je zorgvuldig begeleidt en helpt beter te worden;
  • Een jong en gemotiveerd team: een mooie mix van ervaren leiders en jonge honden die zich continu als professional blijven ontwikkelen door vakinhoudelijke en gedragstrainingen en opleidingen te volgen;
  • Één offline weekend per jaar: als we met het hele team naar Spanje gaan;
  • Andere benefits zoals onder andere een bijdrage voor je sportabonnement, een goede oudedagsvoorziening, gezellige vrijdagmiddagborrels, vers fruit, koffie.

En voor de rest moet je er zelf wat van maken. Doen wij ook

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Manager Team-ontwikkeling en Customer Succes? Dan horen we graag van je. Push the button!