Inbound Content Marketeer

Solliciteer nu

Inbound Content Marketeer

Werken kun je overal. Groeien doe je bij Webs.

FULL-TIME · EINDHOVEN

Je hebt je diploma op zak, je bent een ondernemend type en anderen zeggen dat je heel wat in je mars hebt. Zelf vind je dat ook, maar ergens denk je: “wat kan ik nu eigenlijk met mijn net afgeronde opleiding?’’. Tijdens je stages, afstuderen of wellicht al in je huidige job heb je al wel ontdekt dat je iets met online/digital en content wilt, en dan het liefste op het gebied van marketing en sales — maar wat precies? Er is zoveel te kiezen. 

Voor degene voor wie dit geldt hebben wij een uniek programma opgesteld waarin we je gaan opleiden tot volwaardig Inbound Marketeer. Tijdens deze job ga jij jouw talenten optimaal ontwikkelen en draag je direct bij aan de groei van de klanten van Webs. Een stijle leercurve, veel werkervaring opdoen bij verschillende opdrachtgevers en ontdekken waar jouw sterkten en zwakten liggen.


Wie zijn wij?

Wij zijn Webs, het nummer één Inbound Marketing en Sales bureau van Europa met kantoren in Eindhoven en Amsterdam. Wij helpen B2B organisaties vanuit het online klantperspectief te vertrekken. Richt je online sales en marketing processen zodanig in dat het meetbaar gaat bijdragen aan je groei. Sommige noemen dat Growth Hacking, wij hebben het dan over het verbeteren van het commerciële proces. Het programma is een intensief en actief programma, wat bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk en vooral veel doen. Heel veel doen.

Het geeft je inzicht in de revolutionaire en evolutionaire wereld van B2B online marketing en sales. Een wereld die volop in de digitale transformatie zit, waar je het verschil kunt maken, waar de lijnen kort zijn, en waar uitblinkers gezien worden. Kortom een wereld waar nog veel te winnen is. Ook voor jou.

Content creatie gaat wat ons betreft veel verder dan een plaatje bij een praatje. Goede content, over alle digitale kanalen heen, werkt als een magneet voor de klant en zorgt voor de juiste conversies. Jouw inspanningen moeten meetbaar bijdragen aan het resultaat voor de klant. Daar gaan we samen voor. Dit betekent dat onze Inbound Marketeers regelmatig bij de klant op locatie werken. Dicht bij de bron. Zo kunnen we snel schakelen en kansen voor onze klanten signaleren.

Wat kom je doen?

Als Inbound Marketeer start je met een training van 3 maanden. Onze experts nemen je o.a. mee in de wereld van de commerciële revolutie, de Inbound filosofie, HubSpot en content creatie. Hierin ga jij je ontwikkelen tot een volwaardig Inbound Marketeer en word je klaargestoomd om voor een aantal dagen in de week zelfstandig bij een of meerdere van onze klanten aan de slag te gaan.  

  • Je gaat de doelgroepen van de klant onderzoeken op hun motieven, beweegredenen en interessen

  • Je haalt verhalen op bij de klant en schrijft daar pakkende blogs of andere content 'offers' over

  • Je gaat de methodologie en het softwarepakket van HubSpot eigen maken

  • Je gaat content campagnes implementeren, beheren en managen

  • Je gaat klanten bijstaan in het leadgeneratie proces via e-mail marketing, social en SEO — altijd vanuit de Inbound methodiek.

Wie ben jij?

Allereerst een schrijffanaat die op zoek is naar een dynamische job in online marketing. En iemand die een uitgesproken mening heeft over de kracht van content en weet hoe je die kan toepassen bij organisaties in de B2B markt. Je vindt het prachtig om deze verhalen bij B2B klanten op te halen en deze uit te werken tot content die aantrekt als een magneet: pakkende en converterende blogs, whitepapers, social posts, e-mails en websiteteksten.

Dat doe je in het Nederlands, maar zeker ook in het near-native Engels — allemaal volgens de Inbound methodiek van HubSpot. Dat is niet niks, maar gelukkig word je zorgvuldig begeleid door een team van ervaren Inbound Content Marketeers. Zo kun je aantoonbare stappen gaan maken in je vakgebied. Tegelijkertijd vind je het mooi om zelfstandig met je vak aan de slag te gaan bij klanten op locatie: je komt met initiatieven, hebt gevoel voor taal en bent rete ambitieus.

Wat breng je mee?

Als Inbound Content Marketeer weten wij dat je nog een hoop moet leren, ervaring is daarom niet het belangrijkste criterium. Waar wij wel naar op zoek zijn is of jij uit het ‘juiste hout bent gesneden’. Als jij degene bent die wij zoeken dan beschik jij over de volgende competenties:

  • Je hebt een hbo- of wo-diploma in bijvoorbeeld economie, communicatie of soortgelijk op zak gecombineerd met een proactieve en gedreven persoonlijkheid 

  • Je vindt het super om mensen te laten vertellen over hun vakgebied en dit om te zetten in pakkende teksten

  • Daarom beschik je over uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden

  • Je bent flexibel en je werkt zelfstandig en nauwkeurig

  • Je vindt het leuk om nieuwe dingen te leren, pakt deze snel op en weet ze succesvol toe te passen

  • Je hebt interesse en affiniteit met de relatief digitaal onvolwassen wereld van de B2B (daar kun jij veel toevoegen). Je kiest bewust niet voor een (politieke) corporate carrière

  • Je moet je kunnen vinden in de filosofie van Webs, het hybride model en de Inbound Marketing methodiek. Neem een kijkje op onze site


Wat krijg je daarvoor terug?

Als jij je herkent in bovenstaande, is de rest alleen nog maar een formaliteit. Natuurlijk krijg je wat je verdient:

  • Prima salaris & goede secundaire arbeidsvoorwaarden

  • Een rol met verantwoordelijkheid en veel ruimte voor eigen initiatief. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontplooien: zowel binnen je vak, als persoonlijk

  • Een informeel en enthousiast team dat je zorgvuldig begeleidt en helpt beter te worden

  • Een hippe werkomgeving in het centrum van Eindhoven met vrijdagmiddagborrels

  • Één offline weekend per jaar (als we met het hele team naar Spanje gaan).